האיחוד האירופי עסוק בשנים האחרונות בניסיון לשנות את חוקי המיסוי הישנים, היוצרים חלוקת מס לא צודקת ולעבור לבסיס מס אחיד אשר יותר מתאים לעידן הגלובלי, בו עסקים רבים מאופיינים בניידות גבוהה, המאפשרת להם לתכנן את הוצאות המס שלהם וליהנות ממקלטי מס שונים הקיימים עדיין באירופה, כגון אירלנד או לוקסמבורג. 

בימים אלו ארגון ה-OECD שוקד על פיתוח רפורמה שתאפשר לקבוע היקף מס חברות מינימלי, בו יחוייבו כל התאגידים הבינלאומיים. 

אך גם מדינות אירופה השונות מתחילות להבין כי יש צורך להתאים את מערכת המס במדינה למציאות העסקית  הנוכחית. כך למשל ב -19 בספטמבר 2019 אישר הבית התחתון של הפרלמנט האוסטרי את החלק הראשון של חבילת רפורמות מס ביניהן מיסוי על עסקים דיגיטליים ושינויים בכללי מיסוי נוספים – (ראו בכתבה זו).

המס הדיגיטלי יחול על חברות עם מכירות גלובליות של לפחות 750 מיליון יורו (824 מיליון דולר) ועם מכירות של פרסום דיגיטלי באוסטריה בערך של 25 מיליון יורו ומעלה משנת 2020.

בין הצעדים שנועדו להדק את כללי המס סביב הכלכלה הדיגיטלית, החל משנת 2020, ניתן למצוא את הכללים הבאים:

  1. הפלטפורמות הדיגיטליות יחוייבו במלוא האחריות לחובות גילוי המס. בפועל, משמעות הדבר היא כי פלטפורמות ההזמנות השונות יידרשו לדווח על כל המכירות לרשות המס.
  2. הצעת החוק מסירה את הפטור ממע"מ ליבוא משלוחים קטנים מתחת ל- EUR 22.

במסגרת מדד מע"מ אחר, שיעור המע"מ על אספקת פרסומים אלקטרוניים יופחת ל -10 אחוזים, בהתאם לשיעור המע"מ החל כיום על פרסומים פיזיים. 

עדכון שכזה אם יקרה, ישפיע משמעותית על רמת המיסוי של עסקים גלובליים גדולים ואולי גם על כולנו בהתאמה.