ממשלת אוסטריה הכריזה בתחילת אפריל על הוספת מיסוי לעסקים דיגיטליים והסרת הטבות המע"מ כפי שהיה נהוג עד כה. לפי הכרזת משרד הכלכלה, מס דיגיטלי של 5% יתווסף למס הקיים ויחול על חברות עם מכירות גלובליות של לפחות 750 מיליון אירו בשנה ועם מכירות בתחום הפרסום הדיגיטלי באוסטריה מעל סכום שנתי של 25 מיליון אירו. כ -15 מיליון אירו מהכנסות המדינה מהמס הדיגיטלי החדש, יועדו ל"קרן דיגיטלית" שתוקם ותפקידה יהיה לתמוך בחברות דיגיטל מקומיות בתהליך השינוי הנ"ל.


אמצעי נוסף שנועד להדק את כללי המס סביב הכלכלה הדיגיטלית, הוא חיוב הפלטפורמות הדיגיטליות לקחת על עצמם אחריות מלאה להתחייבויות גילוי מס החל משנת 2020. בפועל, משמעות הדבר היא כי פלטפורמות ההזמנות יידרשו לדווח על כל המכירות לרשות המסים באוסטריה.

חבילת המס הדיגיטלי העדכנית, תבטיח גם כי כל הטובין ומוצרים שנרכשו מספקים זרים במדינה אחרת באמצעות פלטפורמות קמעונאיות מקוונות (כמו עליאקספרס, אמאזון, איביי וכו'), יחויבו במע"מ. נכון להיום, תחת הכללים הקיימים חבילות הנשלחות לאוסטריה אשר ערכן לא עולה על 22 יורו, פטורות ממע"מ.

ממשלת אוסטריה הינה מהראשונות באירופה לאמץ משטר מס נוקשה ביחס לחברות אינטרנט ודיגיטל המייצרות הכנסות רבות מחוץ למדינה ובעזרת תכנוני מס מורכבים, מצליחים להפחית משמעותית את תשלומי המס שהם נדרשים לשלם במדינה.

מהלך שכזה יכול להוות "חרב פיפיות" עבור הממשלה במידה וחברות דיגיטל ענקיות, יממשו את איומם ויחליטו להעביר את החברה, למדינה עם משטר מס ידידותי יותר.