חברות ואנשים פרטיים המעוניינים לחזק את המוניטין שלהם ולשמור עליו מפני חיקויים והטעיות, יכולים לסמן את הלוגו שלהם ו/או את הסלוגן שלהם או אפילו את שמם במידה והם מספקים שירותים, ע"י רישום של סימן מסחרי (Trade Mark). שימוש בסימן מסחרי רשום ע"י מתחרים או גופים שאינם מורשים, הינה הפרה של חוקי קניין רוחני.
רישום סימן מסחרי בארה"ב
חברות ישראליות וחברות זרות יכולות לרשום סימן מסחרי בישראל או בכל מדינה אחרת, אך חברות בינלאומיות המבצעות מסחר בחו"ל, לרוב יעדיפו לרשום את הסימן המסחרי בארה"ב.
קומפני אקספרס מספקת שירותי רישום סימן מסחרי בארה"ב והתהליך של רישום הסימן יכול לערוך עד כשנה שלמה.

תהליך הרישום של סימן מסחרי מתחיל בבדיקה ומורכב מ-2 שלבים:

1. בדיקת יכולת לרישום סימן המסחר והגשת בקשה למחלקת שירותי רישום פטנטים וסמלים מסחריים של ארה"ב. הליך זה יכול להימשך בין 4 ל-6 חודשים והתשלום עבור ההגשה מתבצע עבור כל סיווג /קטגורית רישום נדרשת.
הגשת הבקשה לקבוצת סיווג מתבססת על הנתונים והבקשות של הלקוח, במידה והבקשה נדחית, רשם הפטנטים בארה"ב יספק אמתלה לאי קבלת הבקשה ואנו נוכל להגיש ערעור.

במידה וגם הערעור נדחה, ניתן לנהל מו"מ מול רשם הפטנטים בארה"ב, או אז יש להוסיף עו"ד מקצועי שילווה את הליך המו"מ.

2. תוך כ- 3 חודשים מרגע מתן האישור לרישום סימן המסחר,  יש להגיש מסמך "הצהרת שימוש" . בתוספת להצהרת השימוש, יש להציג הוכחות על שימוש שוטף בסימן המסחר  (צילום של המוצר, אריזה, אתר אינטרנט וכו).

במידה וכל הנתונים התקבלו ואושרו באופן מיידי, ניתן להעריך את משך הזמן ב 3-4 חודשים עד הנפקת תעודת סימן מסחרי. במידה והבקשה לרישום סימן מסחרי נדחית, יש אפשרות להגיש בקשות נוספות.
במידה והלקוח אינו יכול להציג בשלב זה הוכחות שימוש, ניתן לבקש הארכה של 6 חודשים, (בתוספת תשלום)

כמות הבקשות להארכת זמן, אינה מוגבלת.

לאחר 5 עד 6 שנים מקבלת האישור לרישום סימן מסחרי, משרד הפטנטים האמריקאי ישלח תזכורת עם שאלה האם החברה מעוניינת להמשיך ולהחזיק בסמל המסחרי. במידה וכן, צריך להגיש הצהרת שימוש נוספת.

התהליך אמור לחזור על עצמו לאחר 9 שנים נוספות, ולהתחדש כל 9 עד 10 שנים נוספות.
בסימן מסחרי יכולים להחזיק גם חברות וגם אנשים פרטיים ומומלץ לרשום סמל מסחרי על חברה אמריקאית.
לפרטים נוספים, צרו קשר